tiistai 29. marraskuuta 2016

Demo 10. Opetustuokiot


Oma opetustuokio oli antoisa kokemus.
Saimme palautteena, että lämmittelyssä, jossa matkimme lintuja, olisi voinut olla oman äänemme lisäksi myös taustanauhaa tai video, jonka kautta olisimme voineet saada vielä lisää ääntä tuokioomme. Emme olleet tulleet ajatelleeksi tällaista, joten siitä sain ideoita tulevaan.

Rytmiharjoituksen vetäminen oli yllättävän haastavaa harjoittelusta huolimatta. Oli vaikea välillä pysyä itse rytmissä omalla kehollaan. Mielestäni oli helpompaa näyttää opiskelijoille taulukosta missä rytmissä mennään, mutta normaalissa luokkatilanteessa täytyy rytmit mahdollisesti käydä ensin omaa kroppaa esimerkkinä käyttäen läpi. Mielestäni taulukkomme toimi hyvänä apuvälineenä, ainakin opettajana pystyin hyvin seuraamaan sitä. Saimme siitä myös palautetta, että meidän tulee huomioida kaksi pidempää nuottia lopussa. Tästä opittiin.

Jo pienen musiikkituokion vetäminen vaati kovasti suunnittelua ja ennakkovalmisteluja, joten minua alkoi ihmetyttää kuinka paljon aikaa tulisinkaan työelämässä tarvitsemaan aikaa ennen kun saan kokemusta kartutettua.

Muiden tuokioiden seuraamisesta sai hyviä ideoita kuinka integroida musiikkia eri oppiaineisiin ja millä keinoin. 


Rytmiharjoitus – rati riti ralla
RATI RITI RALLA

1
2
3
4
5
6
vas. jalka
x





oik. jalka

x




vas. käsi


x



oik. käsi



x


taputus




x
x

TULI TALVIHALLA

1
2
3
4
5
6
vas. jalka


x



oik. jalka



x


vas. käsi




x
x
oik. käsi




x
x
reisiläpsy
x
x








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti