Oma opetustuokio oli antoisa kokemus.
Saimme palautteena, että lämmittelyssä, jossa matkimme lintuja, olisi
voinut olla oman äänemme lisäksi myös taustanauhaa tai video, jonka kautta
olisimme voineet saada vielä lisää ääntä tuokioomme. Emme olleet tulleet
ajatelleeksi tällaista, joten siitä sain ideoita tulevaan.
Rytmiharjoituksen vetäminen oli yllättävän haastavaa harjoittelusta
huolimatta. Oli vaikea välillä pysyä itse rytmissä omalla kehollaan. Mielestäni
oli helpompaa näyttää opiskelijoille taulukosta missä rytmissä mennään, mutta
normaalissa luokkatilanteessa täytyy rytmit mahdollisesti käydä ensin omaa
kroppaa esimerkkinä käyttäen läpi. Mielestäni taulukkomme toimi hyvänä apuvälineenä, ainakin opettajana pystyin hyvin seuraamaan sitä. Saimme siitä myös palautetta, että meidän tulee huomioida kaksi pidempää nuottia lopussa. Tästä opittiin.
Jo pienen musiikkituokion vetäminen vaati kovasti suunnittelua ja
ennakkovalmisteluja, joten minua alkoi ihmetyttää kuinka paljon aikaa
tulisinkaan työelämässä tarvitsemaan aikaa ennen kun saan kokemusta
kartutettua.
Muiden tuokioiden seuraamisesta sai hyviä ideoita kuinka integroida
musiikkia eri oppiaineisiin ja millä keinoin.
Rytmiharjoitus
– rati riti ralla
RATI RITI
RALLA
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
vas. jalka
|
x
|
|||||
oik. jalka
|
x
|
|||||
vas. käsi
|
x
|
|||||
oik. käsi
|
x
|
|||||
taputus
|
x
|
x
|
TULI TALVIHALLA
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
vas. jalka
|
x
|
|||||
oik. jalka
|
x
|
|||||
vas. käsi
|
x
|
x
|
||||
oik. käsi
|
x
|
x
|
||||
reisiläpsy
|
x
|
x
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti